9 سال
سابقه فعالیت آنلاین
500
نمونه کار طراحی لوگو
09196701234
شماره تماس

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

در ساخت و طراحی لوگو و آرم ایده پردازی اهمیت بالایی دارد ایده طراحی لوگو می توان از خیلی چیزها به دست بیاید یک ایده مناسب خواهد توانست در طراحی لوگو به ما کمک کند ، همیشه داشتن یک ایده خوب است که لوگو و طرح نهایی حرفه ایی به ما خواهد داد چرا که ایده گام اول هر طراحی است ما لازم است بدانیم که در مورد چه چیزی می خواهیم لوگو را طراحی کنیم دانستن موضوع می تواند در ایده پردازی به ما کمک کند ، ایده طراحی لوگو می تواند از نام شرکت یا شخص ف مفهوم و معنی شرکت ، سازمان و یا شخص ، و زمینه کاری آن باشد و حتی می تواند فراتر از آن رفته و به سال تاسیس ، شعار ف محل قرار گیری ، و ... باشد ، ایده هر چه باشد لازم است آن را اجرا نماییم ، برای اجرای ایده طراحی لوگو به نرم افزار های گرافیکی مانند فتوشاپ ، کورل ، تری دی مکس و .. داریم  که این نرم افزار ها نیاز به تخصص خاص خود را دارد ،پس ایده پردازی یک اصل مهم و اساسی است که در اولین گام طرحی لوگو و آرم قرار دارد که توجه خاصی باید به او شود

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

ذهن انسان به صورتی است که وقتی فضای بین دو المان خالی باشد سعی در پرکردن آن می کند یعنی اگر ذهن باهوشی داشته باشید می توانید از فضای خالی بین دو شکل شکل دیگری بیرون آورید البته این به نوع طراحی جسم های خارجی دارد ، از این موضوع در طراحی لوگو هم استفاده می کنند که می تواند جالب باشد فضای خالی در طراحی لوگو باعث می شود که ذهن بیننده به کار بیفتد و همین مسئله باعث خواهد شد تا لوگو به ذهن سپرده شود اصولا از فضای خالی شکلی تداعی می شود که در فعالیت شخص و یا شرکت در اولویت دوم باشد و اولویت اول را تصاویر خارجی تشکیل خواهند داد چراکه اگر بیننده قادر به تشخیص آن نباشد از روی لوگو بتواند به موضوع فعالیت شرکت پی ببرد  در زیر به چند نمونه از طراحی لوگو و آرم هایی که با فضای منفی طراحی شده اند اشاره می شود

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در ساخت و طراحی لوگو  باید به نکات زیادی توجه داشته باشیم در این مقاله به ده موردکه جزء اصلی ترین نکات است اشاره شده است 

این موارد می توانند به ساخت لوگویی مناسب برای شرکت شما کمک کنند:

  • لوگوی سایر کسب و کارهای  صنعت خود را بررسی کنید.

آیا رقبای شما از عکس های محافظه کار و سنگین استفاده می کنند یا گرافیک های زنده و متحرک؟  شما باید بررسی کنید که  چطور می خواهید لوگوی خود را از رقبا متمایز کنید.

  • بر روی پیام تمرکز کنید.

تصمیم بگیرید که چه نکته ای در مورد شرکت شما قابل انتقال است.  آیا شرکت شما توانایی خاصی دارد که شما می توانید آن را انتقال دهید؟  چه چیزی باعث می شود شما نسبت به رقبا خاص باشید؟  ذات مخاطب هدف شما چیست و چه خصوصیات ویژه ای دارد؟  این عناصر نقش مهمی در طراحی و باز دهی طراحی لوگوی شما دارد.

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

طراحی لوگو یکی از شاخه های طراحی گرافیک است که نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد ایده پردازی کار با نرم افزار ها و خلق آثار از مهمترین کارهایی است که در طراحی لوگو انجام می شود و شخصی که خود را طراحی لوگو می داند نیاز است این مشخصات را داشته باشد تا بتواند یک طراحی لوگو کاربر پسند داشته باشد ، دانستن کار با نرم افزار های گرافیکی نظیر فتوشاپ و کورل صرفا نمی تاند شما را یک طراح لوگو به حساب آود ف کسی که با فتوشاپ آشنایی دارد می تواند فقط طرحی را که به آن می دهند را بزند ولی طراح لوگو ایده را به صورت دستی کشیده و یا در ذهن خود تصور می کند و ان را با نرم افزار هایی مانند فتوشاپ و یا کورل و یا ... اجرا می کند اخیرا مشاهده می شود کسانی خود را طراحی لوگو می نامند و هزینه هایی برای تبلیغات می پردازند تا خود را مطرح نمایند که با استفاده از افکت گذاری روی متن ها و کشیدن فونت ها و کج و راست کردن آنها به قول خود لوگو تایپ طراحی کنند و یا لوگو متنی و یک تصویر هم روی آن می گذارند و نام لوگو ترکیبی را به آن می دهند و این برای کسی که هیچ تجربه ایی ندارد شاید قبول کننده باشد و هزینه آن را بپردازد ولی از نظر کارشناسی یک طرح بچگانه ایی که هیچ معنی ای نمی دهد بیش نخواهد بود ، لوگو تایپ باید یک معنی و مفهوم خاصی داشته باشد نه هر متنی را کمی پیچ و خم داده و با فتوشاپ افکت های رنگی و سه بعدی به ان بدهیم و به خیال خود یک طرح حرفه ایی زده ایم باید بدانیم افکت هایی که به فتوشاپ روی تصاویر اعمال می شود در جاههای که نمی توان از رنگ استفاده کرد و طرح به صورت ساه و سفید مطرح می شود خود را نمایش نخواهد داد و چه بسزا به گمراهی طرح هم خواهد انجامید

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

مهمترین اصول طراحی لوگو که در کشور ما کسی علاقه ای به آن ندارد. ولی اهمیتی نمیدهیم چون هنوز هم یکی از مهمترین اصول طراحی لوگو و آرم هست و ما حتما باید در هنگام طراحی آن را رعایت کنیم. فرق یک طرح حرفه ای و اصولی با یک نقاشی بچگانه در این است که طراح قواعد و اصولی و محدودیت هایی را می شناسد که افراد مبتدی از درک آن عاجز هستند… می دانید چرا در بین خدمات طراحی گرافیکی کار لوگو سخت ترین شاخه است؟ تمام سختی کار طراحی آرم این است که شما باید با استفاده از “کمترین” خطوط و اشکال، “بیشترین” معنا و مفهوم را برسانید.
یادتان باشد شما نقاش نیستید و لوگو نقاشی نیست برای نمونه لوگوی بانک صادرات یک نماد بی نقص است که اصول طراحی لوگو در ان رعایت شده و آرم بانک ملی نمادی غیر اصولی و پر از اشکال است. آیا تا بحال به این فکر کرده اید که چرا بزرگترین کمپانی ها و ابرکمپانی های جهان لوگوی هایی بسیار ساده دارند؟ آیا مشکلات مالی دارند که نمی توانند برای طراحی یک لوگوی فوق العاده گرافیکی هزینه کنند؟ و یا شاید در این میان قواعد و اصولی وجود دارد که باید رعایت شود؟ سادگی در طراحی دلایل بسیاری دارد

و مهمترین آنها سادگی در بیاد ماندن است… اگر همین حالا که در حال مطالعه این صفحه هستید بخواهید آرم گوگل را بیاد بیاورید قطعا به مشکل بر نخواهید خورد. بعلاوه اینکه سادگی در طراحی لوگو به رعایت اصول دیگر هم کمک میکند برای مثال یک لوگوی ساده خیلی راحت قابل کوچک شدن هم هست. ولی لوگوهای شلوغ و پر جزئیات به سختی در ابعاد کوچکتر جزئیات خود را حفظ میکنند.

"هم میهن"

 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

کار طراحی آرم آنچنانکه به نظر می رسد آسان نیست شاید میلیون ها نفر در جهان در حرفه طراحی آرم و لوگو فعالیت داشته باشند تنها کسانی خواهند توانست در این امر مهم موفق باشند و از خود آثار ماندگاری به جای بگذارند که این کار را به صورت حرفه ای و تخصصی انجام دهند نه به صورت تفننی متاسفانه در ایران مشاهده می شود فرد بدون داشتن اطلاعی از چگونگی ساخت لوگو و آرم اقدام به این کار می کند و این امر نتیجه ای جز اتلاف وقت خود و کارفرما نخواهد بود در ادامه به 10 نکته مهم که در طراحی آرم و لوگو امروزه بیشتر به چشم می خورد می پردازیم

 1- استفاده از اشکال هوشمندانه در طراحی لوگو

برخی از آرم های مورد علاقه در جهان از یک روشی استفاده می کنند و چند شکل در یک طرح یا فونت گنجانده می شود . که بیننده با کمی دقت می تواند آن را متوجه شود ماننده :

لوگوی ترکیبی و هوشمندانه به شکل پرنده و سر یک شیر

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

زمانی که شما از یک مشتری سفارش را دریافت می کنید یک توضیحات مختصر درباره کار خود ارائه می دهد و این شما هستید که باید با تامل و تحقیق درباره چگونگی و نوع فعالیت مشتری خود اقدام کنید تا بتوانید ایده ای بدست آورید برای طراحی لوگو و خلق آثار برای اینکار می توانیم به وب سایت شرکت در صورت وجود مراجعه کنیم تا بتوانیم سر نخی از ایده طراحی لوگو بدست آوریم ایده در طراحی لوگو یکی از اولین و مهمترین چیزهاست که پیدا کردن آن تقریبا نیمی از راه است

چنانچه سوالی ذهن ما را مشغول کرد و نتوانستیم به پاسخ آن دست یابیم و برای ادامه کار لازم بود و یا به بخشی تخصصی رسیدیم در تحقیق برای پیدا کردن ایده لازم است از کارفرما کمک بگیریم و با آن در تماس باشیم گاهی اوقات ساعتها وقت صرف پیدا کردن ایده می شود و چند ایده به نظر طراح ناب پیدا می شود اما کارفرما هیچ کدام از آنها را نمی پسندد و لازم است که مجددا طراح های جدید در نر گرفته شود چرا که نظر مشتری تا آنجا که مورد اجرا باشد از نظر استاندارهای طراحی لوگو در درجه اول محسوب می شود و در اولویت است البته شاید این برای ما به این صورت باشد و برای دیگر طراحان به این صورت نباشد

طراحی لوگو حرفه ای به یک ایده ناب و حرفه ایی نیاز دارد نه خود طراحی شاید از نظر گرافیکی لوگو دارای یک یا دو رنگ باشد ولی ایده آن باعث می شود که لوگو را متمایز از دیگر طرح ها قرار دهد ایده می تواند از نام شرکت ، زمینه فعالیت کارفرما ، شعار ، و یا هر چیز دیگر ناشی شود الهام گرفتن از اینها می تواند شما را به یک طراح حرفه ای تبدیل نماید البته که نوع طراحی و چگونکی ساخت لوگو و آرم هم مهم می باشد که نباید مورد کوتاهی قرار گیرد

 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
لوگو چهره و منظر هر برند است، بنابراین طرح آن از اهمیت زیادی برخودار می باشد. اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود یک دارای قدرتمند و با ارزش برای نام تجاری یا برند شما خواهد بود. طراحی یک نمایه ی بصری موثر از یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر طراحی های گرافیکی دارد.
مثل هر کاری که نیاز به مهارت های خاص خود دارد، طراحی لوگو نیز نیازمند تمرین و تحربه فراوان دارد تا بتوان یک لوگوی موفق خلق نمود. داشتن دانش کافی یکی از گزینه هایی است که هر طراح لوگوی قوی و حرفه ای باید واجد آن باشد.


1. کارهای مقدماتی جزو ضروریات است

 طرح های اولیه که به صورت دستی رو کاغذ نقاشی می شود اولین و مهمترین مرحله در طراحی یک لوگوی تاثیرگذار است. این طرح ها می تواند شامل نقاشی های ساده ای باشد که با خودکار یا مداد روی کاغذ نقاشی می شود و یا در برنامه های طراحی وکتور مثل ایلوستریتور رسم می شود.
کار خود را با کشیدن 20 الی 30 طرح اولیه یا ایده آغاز کنید و سپس از بین آنها و یا با ترکیب چند ایده به ایده اصلی دست پیدا کنید. در صورتی که هیچ یک از این طرح ها به شما کمک نکرد طرح های دیگری رسم کنید.
یک طراح حرفه ای در مقایسه با دیگر بخش های طراحی، زمان بیشتری صرف این مرحله از کار می کند.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

با توجه به پیشرفت امکانات طراحی و گشترش تکنولوژی برای معرفی طرح های گرافیکی و تفکیک پذیری رنگ ها از یکدیگر بدیهی است که نوع طراحی ها هم فرق کند و در ادامه به بررسی ده روش جدید طراحی لوگو در سال 2015 اشاره می شود

1 -  استفاده از چند ضلعی ها در طراحی لوگو 

با استفاده از نرم افزار های مایا و  3d max می توان چنان چند ضلعی های سه بعدی را کنارهم قرار داد که یک نماد را خلق کند 

 

تکنیک های طراحی لوگو 2015

 

 

0919-670-1234
خیابان ولی عصر - نرسیده به میدان ونک - نبش خیابان دهم - ساختمان همت - واحد 5 پلاک 9
Email: Info@logoonline.ir



لوگو آنلاین اولین و بزرگترین وب سایت تخصصی طراحی لوگو اینک در آستانه هشتمین سال فعالیت خود قرار دارد در طول این هشت سال که به صورت آنلاین در خدمت مردم عزیز بوده ایم توانسته ایم بیش از 500 طراحی لوگو برای اشخاص ، شرکت ها ادارات ، موسسه ها و ... از سراسر ایران انجام دهیم این موفقییت را مدیون اعتماد شما عزیزان به ما می دانیم
© Copyright 2023 logoonline. All Rights Reserved.

Search