سوال دارید از ما بپرسید کیلیک کنید
9 سال
سابقه فعالیت آنلاین
500
نمونه کار طراحی لوگو
09196701234
شماره تماس

10 نکته در طراحی آرم و لوگو که باید بدانیم

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

کار طراحی آرم آنچنانکه به نظر می رسد آسان نیست شاید میلیون ها نفر در جهان در حرفه طراحی آرم و لوگو فعالیت داشته باشند تنها کسانی خواهند توانست در این امر مهم موفق باشند و از خود آثار ماندگاری به جای بگذارند که این کار را به صورت حرفه ای و تخصصی انجام دهند نه به صورت تفننی متاسفانه در ایران مشاهده می شود فرد بدون داشتن اطلاعی از چگونگی ساخت لوگو و آرم اقدام به این کار می کند و این امر نتیجه ای جز اتلاف وقت خود و کارفرما نخواهد بود در ادامه به 10 نکته مهم که در طراحی آرم و لوگو امروزه بیشتر به چشم می خورد می پردازیم

 1- استفاده از اشکال هوشمندانه در طراحی لوگو

برخی از آرم های مورد علاقه در جهان از یک روشی استفاده می کنند و چند شکل در یک طرح یا فونت گنجانده می شود . که بیننده با کمی دقت می تواند آن را متوجه شود ماننده :

لوگوی ترکیبی و هوشمندانه به شکل پرنده و سر یک شیر

 

 
لوگوی هوشمندانه
 
لوگو گلف باز و  سر یک سرباز رومی

 

لوگوی هوشمندانه

 

 

  وین پلیس تصویر یک پونز یا جام نوشیدنی؟

 

آرم هوشمندانه

 


 

2. رنگ در طراحی لوگو

یکی از ملاحظات مهم در طراحی آرم اشتفاده از رنگ مناسب است . رنگ بیان معانی و ارتباط بین چشم بیننده و لوگو است . استفاده از رنگ های هم خانواده در یک طیف و یا رنگ های متضاد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد

 

 

 باید بدانیم که یک لوگو استاندارد همه کاره است یعنی بتوان آن را بتوان به صورت سیاه و سفید هم به کار برد :

 

 

 3. دوری از کادر و کلیشه دور لوگو

هر چند در سال های گذشته این قانون وجود نداشت و گاهی لوگو ها با کادر دایره ای کامل طراحی می شدند اما امروزه دیگر این قانون کمتر به چشم می خورد و کمتر کسی آن را می پسندد . این طرح ها بیشتر شبیه به یک مهر می باشند تا لوگو منحصر بفرد . می توان با کمی سلیقه کادر یا کلیشه دور آرم را به حالتی دیگر تبدیل نمود تا هم لوگو شکل زیباتری پیدا کند هم از این قانون تبعیت نماید 

 


 4. برای یک طرح منحصر بفرد تلاش کنید

استفاه از حروف ، کلمات مختصر ، اشکال مرتبط می تواند یک ایده کامل برای طراحی آرم شما باشد . آرم شرکت Evernote که آن را در زیر می بینید در واقع یک فیل نیست این می تواند یک گوش یا یک نمادی از صدا باشد 

 


 

 5. همه عاشق یک طرح سفارشی هستند

 استفاده از یک فونت سفارشی در طراحی لوگو که در ایران بیشتر به لوگو تایپ معروف شده است چنانچه این لوگو تایپ با فونتی جالب طراحی و ساخته شود کمتر کسی خواهد بود که با دیدن آن رضایت خود را اعلام نکند .اما کپی برداری حتی در این مورد هم به چشم می خورد حتی در طراحی لوگو و آرم با فونت خاص که می توانید در تصاویر زیر ببینید یک نمونه کپی برداری از لوگو کوکا کولا

 


 

 

 

 کپی از فونت کوکاکولا

 

 6. ساخت آرم های ساده و قدرتمند

همانطور که می دانید بیشتر شرکت های معروف و مطرح دنیا از یک لوگو ساده استفاده می کنند .  یک آرم ساده اما قدرتمند راحت به ذهن افراد سپرده می شود ، آرمهای شرکت اپل ، نایک ... می تواند بینگر این موضوع باشد

 

لوگو اپل

 

 

آرم نایک و اپل

 

 7. در نظر گرفتن نسبت تقارن

یک قانون مهم در طراحی نسبت تقارن اکثر لوگو ها از به هم پیوستن کمان ها ایجاد شده اند این نکته را زمانی می توانیم بفیمیم که با دقت به لوگو بنگریم

آرم جدید تویتر و اپی یک نمونه بارز این قانون است 

 

 

 

تقارن در لوگو

 

 8. استفاده از فضای خالی با منفی

 استفاده ازفضاههای خالی و منفی در طراحی لوگو یک ایده هوشمندانه است به عنوان مثال شرکت FEDEX می تواد گویای این قانون باشد آیا هنوز نمی بینید ؟ آیا فلشی که بین حروف  E و X ایجاد شده است را نمی بینید ، این یک نماد حرکت به سوی جلو است که از فضای خالی کلمات ایجاد شده است 

 

 

و یا لوگو زیر که شاخ گاو نمایان اما لیوان یا جام در آن پنهان شده است به صورت فضای منفی 

 

 

9. آرم های فعال یا در حال حرکت

به تصویر کشیدن یک نماد در حال حرکت آرم را زده تر بیان میکند ، چرخ دنده های در حال کار ، پرنده در حال پرواز ، فلش های در حال حرکت و ... می تواند تاثیر زیادی در به خاطر سپردن آن داشته باشد  به عنوان مثال آرم تویتر در گذشته یک پرنده ثابت بود اما با گذشت زمان تغییراتی در آن ایجاد شده و به لوگو فعال و گرفتن حالت پرواز در آمد 

 

آرم قدیمی تویتر

 

 

آرم جدید تویتر

 

حس حرکت در سایر لوگو ها هم به چشم می خورد ، حرکت ماهی با حالت خمیده آن به چشم می خورد 

 

 

 این مفهوم حتی به اشیاء هم نفوذ میکند جان بخشیدن به خانه را در تصویر زیر ببینید 

 

 

 10. توضیح درباره لوگو به مشتری

در بالا به 9 قسمت و اصل در طراحی اشاره کردیم اما این ها چیزی است که یک طراح باید بداند که لوگو آنلاین آن را برای شما توضیح داد اما این ها چیزی نیست که یک کارفرما می تواند آنها را درک کند شما به عنوانیک طراح لازم است این توضیحات را به کارفرما بدهید و از چگونگی طراحی آرم آن را با خبر سازید باید بدانید که اگر کارفرما به این قوانین آشنا بود خود یک آرم طراحی می کرد . پس شما برای مشتری استدلال خود را از طرحی که زده اید را بیان کنید تا آن هم به این اطلاعات برای یکبار هم که شده گریزی بزند

گردآوری کننده : لوگو آنلاین، وب سایت تخصصی طراحی لوگو

0919-670-1234
خیابان ولی عصر - نرسیده به میدان ونک - نبش خیابان دهم - ساختمان همت - واحد 5 پلاک 9
Email: Info@logoonline.ir



لوگو آنلاین اولین و بزرگترین وب سایت تخصصی طراحی لوگو اینک در آستانه هشتمین سال فعالیت خود قرار دارد در طول این هشت سال که به صورت آنلاین در خدمت مردم عزیز بوده ایم توانسته ایم بیش از 500 طراحی لوگو برای اشخاص ، شرکت ها ادارات ، موسسه ها و ... از سراسر ایران انجام دهیم این موفقییت را مدیون اعتماد شما عزیزان به ما می دانیم
© Copyright 2018 Finance. All Rights Reserved.

Search