25 آ
1395

ایده پردازی در طراحی لوگو

در ساخت و طراحی لوگو و آرم ایده پردازی اهمیت بالایی دارد ایده طراحی لوگو می توان از خیلی چیزها به دست بیاید یک ایده مناسب خواهد توانست در طراحی لوگو به ما کمک کند ، همیشه داشتن یک ایده خوب است که لوگو و طرح نهایی حرفه ایی به ما خواهد داد چرا که ایده گام اول هر طراحی است ما لازم است بدانیم که در مورد چه چیزی می خواهیم لوگو را طراحی کنیم دانستن موضوع می تواند در ایده پردازی به ما کمک کند ، ایده طراحی لوگو می تواند از نام شرکت یا شخص ف مفهوم و معنی شرکت ، سازمان و یا شخص ، و زمینه کاری آن باشد و حتی می تواند فراتر از آن رفته و به سال تاسیس ، شعار ف محل قرار گیری ، و ... باشد ، ایده هر چه باشد لازم است آن را اجرا نماییم ، برای اجرای ایده طراحی لوگو به نرم افزار های گرافیکی مانند فتوشاپ ، کورل ، تری دی مکس و .. داریم  که این نرم افزار ها نیاز به تخصص خاص خود را دارد ،پس ایده پردازی یک اصل مهم و اساسی است که در اولین گام طرحی لوگو و آرم قرار دارد که توجه خاصی باید به او شود

22 آ
1395

طراحی لوگو یا افکت روی متن با فتوشاپ

طراحی لوگو یکی از شاخه های طراحی گرافیک است که نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد ایده پردازی کار با نرم افزار ها و خلق آثار از مهمترین کارهایی است که در طراحی لوگو انجام می شود و شخصی که خود را طراحی لوگو می داند نیاز است این مشخصات را داشته باشد تا بتواند یک طراحی لوگو کاربر پسند داشته باشد ، دانستن کار با نرم افزار های گرافیکی نظیر فتوشاپ و کورل صرفا نمی تاند شما را یک طراح لوگو به حساب آود ف کسی که با فتوشاپ آشنایی دارد می تواند فقط طرحی را که به آن می دهند را بزند ولی طراح لوگو ایده را به صورت دستی کشیده و یا در ذهن خود تصور می کند و ان را با نرم افزار هایی مانند فتوشاپ و یا کورل و یا ... اجرا می کند اخیرا مشاهده می شود کسانی خود را طراحی لوگو می نامند و هزینه هایی برای تبلیغات می پردازند تا خود را مطرح نمایند که با استفاده از افکت گذاری روی متن ها و کشیدن فونت ها و کج و راست کردن آنها به قول خود لوگو تایپ طراحی کنند و یا لوگو متنی و یک تصویر هم روی آن می گذارند و نام لوگو ترکیبی را به آن می دهند و این برای کسی که هیچ تجربه ایی ندارد شاید قبول کننده باشد و هزینه آن را بپردازد ولی از نظر کارشناسی یک طرح بچگانه ایی که هیچ معنی ای نمی دهد بیش نخواهد بود ، لوگو تایپ باید یک معنی و مفهوم خاصی داشته باشد نه هر متنی را کمی پیچ و خم داده و با فتوشاپ افکت های رنگی و سه بعدی به ان بدهیم و به خیال خود یک طرح حرفه ایی زده ایم باید بدانیم افکت هایی که به فتوشاپ روی تصاویر اعمال می شود در جاههای که نمی توان از رنگ استفاده کرد و طرح به صورت ساه و سفید مطرح می شود خود را نمایش نخواهد داد و چه بسزا به گمراهی طرح هم خواهد انجامید

 

21 آ
1395

نکته ای برای طراحی لوگو حرفه ای و الهام بخش

زمانی که شما از یک مشتری سفارش را دریافت می کنید یک توضیحات مختصر درباره کار خود ارائه می دهد و این شما هستید که باید با تامل و تحقیق درباره چگونگی و نوع فعالیت مشتری خود اقدام کنید تا بتوانید ایده ای بدست آورید برای طراحی لوگو و خلق آثار برای اینکار می توانیم به وب سایت شرکت در صورت وجود مراجعه کنیم تا بتوانیم سر نخی از ایده طراحی لوگو بدست آوریم ایده در طراحی لوگو یکی از اولین و مهمترین چیزهاست که پیدا کردن آن تقریبا نیمی از راه است

چنانچه سوالی ذهن ما را مشغول کرد و نتوانستیم به پاسخ آن دست یابیم و برای ادامه کار لازم بود و یا به بخشی تخصصی رسیدیم در تحقیق برای پیدا کردن ایده لازم است از کارفرما کمک بگیریم و با آن در تماس باشیم گاهی اوقات ساعتها وقت صرف پیدا کردن ایده می شود و چند ایده به نظر طراح ناب پیدا می شود اما کارفرما هیچ کدام از آنها را نمی پسندد و لازم است که مجددا طراح های جدید در نر گرفته شود چرا که نظر مشتری تا آنجا که مورد اجرا باشد از نظر استاندارهای طراحی لوگو در درجه اول محسوب می شود و در اولویت است البته شاید این برای ما به این صورت باشد و برای دیگر طراحان به این صورت نباشد

طراحی لوگو حرفه ای به یک ایده ناب و حرفه ایی نیاز دارد نه خود طراحی شاید از نظر گرافیکی لوگو دارای یک یا دو رنگ باشد ولی ایده آن باعث می شود که لوگو را متمایز از دیگر طرح ها قرار دهد ایده می تواند از نام شرکت ، زمینه فعالیت کارفرما ، شعار ، و یا هر چیز دیگر ناشی شود الهام گرفتن از اینها می تواند شما را به یک طراح حرفه ای تبدیل نماید البته که نوع طراحی و چگونکی ساخت لوگو و آرم هم مهم می باشد که نباید مورد کوتاهی قرار گیرد

 

14 ت
1395

استفاده از فضای منفی در طراحی لوگو

ذهن انسان به صورتی است که وقتی فضای بین دو المان خالی باشد سعی در پرکردن آن می کند یعنی اگر ذهن باهوشی داشته باشید می توانید از فضای خالی بین دو شکل شکل دیگری بیرون آورید البته این به نوع طراحی جسم های خارجی دارد ، از این موضوع در طراحی لوگو هم استفاده می کنند که می تواند جالب باشد فضای خالی در طراحی لوگو باعث می شود که ذهن بیننده به کار بیفتد و همین مسئله باعث خواهد شد تا لوگو به ذهن سپرده شود اصولا از فضای خالی شکلی تداعی می شود که در فعالیت شخص و یا شرکت در اولویت دوم باشد و اولویت اول را تصاویر خارجی تشکیل خواهند داد چراکه اگر بیننده قادر به تشخیص آن نباشد از روی لوگو بتواند به موضوع فعالیت شرکت پی ببرد  در زیر به چند نمونه از طراحی لوگو و آرم هایی که با فضای منفی طراحی شده اند اشاره می شود

 پیام های ارسالی از چند دقیقه تا چند ساعت پاسخ داده خواهد شد
  •  آدرس: خیابان ولی عصر - نرسیده به میدان ونک - نبش خیابان دهم - ساختمان همت - واحد 5 پلاک 9
  •   09196701234
  •   info@logoonline.ir
  • ارتباط در تلگرام
  • logoonline_ir@

Save

Save

Save

Save

Save

Save