مقالات لوگو آنلاین
All for Joomla All for Webmasters

لوگو جدید و قدیم نوشابه فانتا

ظاهرا تغییر لوگو به هر قیمتی به شرکت های بزرگ هم منتقل شده است اخیرا مشاهده می شود شرکت ها لوگوی قدیمی خود را که سال ها از آن استفاده می کردند و همه آن را شناخته اند با ظاهری جدید رونمایی می کنند حال این تغییر خوب باشد و یا بد ولی این تغییرات در بسیاری از لوگو ها مانند لوگوی قبلی انها دلچسب نیست و اینبار لوگو  شرکت فانتا را می توانید مشاهده کنید لوگو این شرکت در طرح قدیم خود بهتر و حرفه ایی تر دیده می شود تا نشان جدید  فونت بهتر ، خوانا تر و نرم تر و همخوانی داشتن حرف ها ، رنگبندی بهتر و خوانا تر ، زیباتر بودن نماد برگ روی فونت ، اینها تغییراتی ایست که لوگو قبلی را بهتر از لوگو جدید کرده است ولی به هر حال نشان نوشابه‌ی فانتا مورد بازنگری قرار گرفته است و تبدیل به چیزی شده است که مدیران این کمپانی، آن را بزرگترین تغییر در تاریخ این برند می‌دانند. این تحول، شامل معرفی یک بطری نامتقارن مارپیچی و یک دستور تولید جدید برای فانتای نارنجی (Fanta Orange) است که ادعا می‌شود قند آن یک-سوم کمتر است.در قلب این تحول، یک هویت بصری جدید قرار دارد که برای نمایش تم ” میوه‌ای، تفریح و باطراوت” فانتا طراحی شده است.

 

لوگو قبلی یا قدیم نوشابه فانتا

 


طراحی برای سادگی لوگو اسکانیا

سادگی در طراحی لوگو همیشه یک اصل مهم و اساسی به شمار می رود این قانون زمان نمی شناسد و از اول با طراحی لوگو بوده است شرکت هایی که در گذشته از لوگو های پیچیده چه از نظر ساختار و اشکال چه از نظر فونت ها استفاده می کردند امروزه با باز طراحی و تغییر لوگو آنها را ساده تر می کنند آژانس تبلیغاتی برند یونیون (Brand Union)  که در بیش از ۱۰ کشور جهان شعبه دارد در یکی از پروژهای اخیر خود در سوئد برند اسکانیا را از نو طراحی کرد. آنها نماد قبلی اسکانیا را کمی تغییر داده و یک تایپ فیس جدید برای آن دیزاین کردند.

هدف از این تغییر، ایجاد “قدرت، وحدت و بیانی سلیس” در هویت جدید اسکانیا بود. در برند قبلی، لوگوتایپ های پراکنده و تایپ فیس های متعددی وجود داشت که در کنار هم وحدت نداشتند. به همین دلیل این استودیو، یک تایپ فیس جدید را جایگزین همه آنها کرد که نام آن Scania Sans است تا به برند جدید “صدای منحصر به فرد” خود را ببخشد. آنها همچنین نماد قبلی اسکانیا “شیر دال” را با تکنیک سه بعدی مجددا طراحی کرده و رنگ های آن را از تاج طلایی قبلی به نقره ای تبدیل کردند تا نماد آن ساده تر اما موثرتر شود.

 

لوگو اسکانیا

لوگو اسکانیا

 


استفاده از افکت در طراحی لوگو برای جذب مشتری

اخیرا سایت هایی را مشاهده می کنید که با ترفند های متفاوتی سعی در جذب مشتری دارند ، یکی از آنها که هر بازدید کننده ایی را به خنده وا می دارد ادعاهای کذب این گونه سایت ها است که قبلا هم در مورد آن بحث شد ادعاهایی مانند اینکه 10 یا 15 سال است که ما کار طراحی لوگو انجام می دهیم و بیش از 200 یا 300 نمونه کار را داریم این ادعاها کذب محض است در سال 87 که سایت لوگو آنلاین به عنوان اولین سایت تخصصی طراحی لوگو راه اندازی شد هیچ کدام از این وب سایت ها وجود نداشته اند و این سایت ها طی چند سال اخیر راه اندازی شده اند و تمام نمونه کارهای آنها را که مشاهده کنید به 150 عدد نخواهد رسید این بحث را قبلا در مورد سایت های طراحی لوگو انجام داده ایم اما بحثی که در حال حاضر در مورد سایت های طراحی لوگو نوپا است استفاده از افکت ها و رنگ ها برای جذب مشتری است ، افکت هایی که روی طرح می دهند و خیلی از واقعیت ها را می پوشاند افکت های آماده روی طرح ها می دهند و حالت های سه بعدی روی طرح نهایی انجام می دهد و کارفرما به اصل طراحی لوگو نگاهی نمیکند و بیخبر از آنکه این افکت ها را می توان فقط در صفحه نمایش به این زیبایی دید و روی کاغذ و یا در طرح سیاه و سفید خبری از این رنگ و لعاب و لوگو و آرم نیست

اگر به این گونه سایت ها نگاه کنید سبک طراحی لوگو همه آنها به طور کل یکی است و بیشتر استفاده از کلمات برای ساخت ارم استفاده می کنند اینگونه افراد با دانش فنی کم و صرفا کپی برداری از لوگو های دیگر و لوگو هایی که قبلا طراحی کرده اند سعی در جذب مشتری می کنند

برای اینکه طراح حرفه ای را از طراح مبتدی و شعاری تشخیص دهیم یک نگاهی به نمونه کارها با دیدی بازتر انجام دهیم  ما نباید در انتخاب طراح نگاه به افکت های سه بعدی آماده در طراحی بکنیم اگر اینگونه افراد در 30 یا 40 سال قبل می بودند هیچ گاه نمی توانستند حتی یک لوگو طراحی کنند چون این گونه وسایل و ابزارها برای طراحی لوگو وجود نداشت، نگاهی به لوگو های طراحی شده استاد ممیز بیندازید تا مطلب بالا را درک کنید با مشاهده آثار ارزشمند این استاد مشاهده می کنید که بیشتر این لوگو ها به صورت تک رنگ طراحی شده و بیشتر طراحی لوگو مد نظر است تا افکت هایی که روی لوگو توسط نرم افزار های رایگان می گذارند پس گول زرق و برق بعضی از افراد سود جو را نخورید

 


طراحی لوگو رایگان خوب یا بد

بعضی از افراد گمان می کنند که لوگو هم یک چیز بی ارزش است و می توانند آن را به صورت رایگان تهیه نمایند و این گونه افراد با کپی برداری از طرح های آماده سعی در راه انداختن کار خود می کنند اما نمی دانند که طراحی لوگو رایگان یک دردسر بزرگ به حساب می آید و این تازه اول ماجراست چرا که بعد از اینکه ما شروع به تبلیغات و چاپ این لوگو در سربرگ و کارت ویزیت خود می شویم بعد از زمانی نه چندان دور لوگو خود را در جایی دیگر اما با نام دیگر مشاهده می کنیم چرا که افرادی هم پیدا می شوند که مانند ما از همان لوگویی که ما استفاده می کنیم استفاده کرده و چون طرح رایگان است و هزینه ایی ندارد خود را به وسیله ان لوگو مجانی معرفی می کنند اینجا است که ما هزینه ایی که برای تبلیغات و معرفی هوییت خود با این لوگو رایگان انجام داده ایم را از دست داده ایم و باید علاوه بر اینکه هزینه طراحی لوگو را بپردازیم مجددا به طراحی و چاپ کارت ویزیت ست اداری ، سربرگ و ... باشیم پس همان بهتر که از اول  با هزینه ایی در خور یک طرح منحصر به فرد یک لوگو حرفه ایی طراحی کنیم و گام اول را پر قدرت برداریم ، لوگو آنلاین به عنوان اولین و بزرگترین وب سایت تخصصی طراحی لوگو می تواند مشاور و مجری مناسبی برای طراحی لوگو و آرم یا نشان تجاری شما باشد


طراحی لوگو ارزان یک چالش جهانی

هر چیزی یک قیمتی دارد طراحی لوگو یک حرفه است که وقت و سلیقه زیادی را می طلبد اما چگونه می شود طراحی خوش ذوق زمان گذاشته و یک لوگو طراحی کند اما با هزینه های کم در اینجا دو مسئله وجود دارد یا طراح طراحی نیست و خود را جای طراحی جا زده است و از طرح های دیگران کپی برداری می کند و یا لوگو لوگو ایی استاندارد نیست و یک طرح ساده را با توضیحاتی که از ذهن خود برای کارفرما بازگو می کند سعی در خوب جلوه دادن طرح می کند . جدید این مشکل لوگو های ارزان قیمتی که از این دو قاعده پیروی می کنند به سراسر اینترنت نفوذ کرده و با یک جستجوی ساده در گوگل تعداد لوگو های پنج دلاری را می توانیم مشاده کنیم که آمار زیادی از لوگو های غیر حرفه ایی را تشکیل می دهد ، طراحی لوگو آنچنان که نوجوانان تازه کاری که تازه با برنامه های گرافیکی آشنا شده اند فکر میکنند ساده نیست و نیاز به تجربه چندین ساله و حتی چندین دهه دارد اما متاسفانه ما تا با یک برنامه گرافیکی آشنا شده ایم و هنوز کمتر از یک سال هم نیست که کار طراحی میکنیم خود را جای یک طراح حرفه ایی جا می زنیم و شروع به طراحی آرم و لوگو های مبتدی می کنیم و بعضی از کارفرما ها که از این نکته مهم بی خبر هستند را به دردسر می اندازیم

طراحی لوگو ارزان اصولا توسط افرادی طراحی می شود که تخصصی در زمینه طراحی لوگو ندارند و در لیست خدمات آنها طراحی پوستر ، بنر ، لوگو و ... می بینید و در کنار کارهای دیگری که انجام می دهند از روی تفریح کار طراحی لوگو را هم به خیال خود انجام می دهند ، کار طراحی لوگو و آرم آخرین مرحله از کار یک طراح گرافیکی است که با نرم افزار های طراحی هم آشنا باشد ، لوگو آنلاین از سال 87 شروع به فعالیت در زمینه طراحی لوگو به صورت اختصاصی کرده است و در آن زمان وب سایت تخصصی ای در این زمینه وجود نداشت اما امروزه همه مدعی آن هستند که تجربه های آنها بالای ده سال است با کمی تامل و مشاهده نمونه کارها و سن وب سایت آنها می توان به ماهییت این نوشته های بی اساس پی برد