مقالات لوگو آنلاین
All for Joomla All for Webmasters

استفاده از افکت در طراحی لوگو برای جذب مشتری

اخیرا سایت هایی را مشاهده می کنید که با ترفند های متفاوتی سعی در جذب مشتری دارند ، یکی از آنها که هر بازدید کننده ایی را به خنده وا می دارد ادعاهای کذب این گونه سایت ها است که قبلا هم در مورد آن بحث شد ادعاهایی مانند اینکه 10 یا 15 سال است که ما کار طراحی لوگو انجام می دهیم و بیش از 200 یا 300 نمونه کار را داریم این ادعاها کذب محض است در سال 87 که سایت لوگو آنلاین به عنوان اولین سایت تخصصی طراحی لوگو راه اندازی شد هیچ کدام از این وب سایت ها وجود نداشته اند و این سایت ها طی چند سال اخیر راه اندازی شده اند و تمام نمونه کارهای آنها را که مشاهده کنید به 150 عدد نخواهد رسید این بحث را قبلا در مورد سایت های طراحی لوگو انجام داده ایم اما بحثی که در حال حاضر در مورد سایت های طراحی لوگو نوپا است استفاده از افکت ها و رنگ ها برای جذب مشتری است ، افکت هایی که روی طرح می دهند و خیلی از واقعیت ها را می پوشاند افکت های آماده روی طرح ها می دهند و حالت های سه بعدی روی طرح نهایی انجام می دهد و کارفرما به اصل طراحی لوگو نگاهی نمیکند و بیخبر از آنکه این افکت ها را می توان فقط در صفحه نمایش به این زیبایی دید و روی کاغذ و یا در طرح سیاه و سفید خبری از این رنگ و لعاب و لوگو و آرم نیست

اگر به این گونه سایت ها نگاه کنید سبک طراحی لوگو همه آنها به طور کل یکی است و بیشتر استفاده از کلمات برای ساخت ارم استفاده می کنند اینگونه افراد با دانش فنی کم و صرفا کپی برداری از لوگو های دیگر و لوگو هایی که قبلا طراحی کرده اند سعی در جذب مشتری می کنند

برای اینکه طراح حرفه ای را از طراح مبتدی و شعاری تشخیص دهیم یک نگاهی به نمونه کارها با دیدی بازتر انجام دهیم  ما نباید در انتخاب طراح نگاه به افکت های سه بعدی آماده در طراحی بکنیم اگر اینگونه افراد در 30 یا 40 سال قبل می بودند هیچ گاه نمی توانستند حتی یک لوگو طراحی کنند چون این گونه وسایل و ابزارها برای طراحی لوگو وجود نداشت، نگاهی به لوگو های طراحی شده استاد ممیز بیندازید تا مطلب بالا را درک کنید با مشاهده آثار ارزشمند این استاد مشاهده می کنید که بیشتر این لوگو ها به صورت تک رنگ طراحی شده و بیشتر طراحی لوگو مد نظر است تا افکت هایی که روی لوگو توسط نرم افزار های رایگان می گذارند پس گول زرق و برق بعضی از افراد سود جو را نخورید

 


طراحی لوگو رایگان خوب یا بد

بعضی از افراد گمان می کنند که لوگو هم یک چیز بی ارزش است و می توانند آن را به صورت رایگان تهیه نمایند و این گونه افراد با کپی برداری از طرح های آماده سعی در راه انداختن کار خود می کنند اما نمی دانند که طراحی لوگو رایگان یک دردسر بزرگ به حساب می آید و این تازه اول ماجراست چرا که بعد از اینکه ما شروع به تبلیغات و چاپ این لوگو در سربرگ و کارت ویزیت خود می شویم بعد از زمانی نه چندان دور لوگو خود را در جایی دیگر اما با نام دیگر مشاهده می کنیم چرا که افرادی هم پیدا می شوند که مانند ما از همان لوگویی که ما استفاده می کنیم استفاده کرده و چون طرح رایگان است و هزینه ایی ندارد خود را به وسیله ان لوگو مجانی معرفی می کنند اینجا است که ما هزینه ایی که برای تبلیغات و معرفی هوییت خود با این لوگو رایگان انجام داده ایم را از دست داده ایم و باید علاوه بر اینکه هزینه طراحی لوگو را بپردازیم مجددا به طراحی و چاپ کارت ویزیت ست اداری ، سربرگ و ... باشیم پس همان بهتر که از اول  با هزینه ایی در خور یک طرح منحصر به فرد یک لوگو حرفه ایی طراحی کنیم و گام اول را پر قدرت برداریم ، لوگو آنلاین به عنوان اولین و بزرگترین وب سایت تخصصی طراحی لوگو می تواند مشاور و مجری مناسبی برای طراحی لوگو و آرم یا نشان تجاری شما باشد


طراحی لوگو ارزان یک چالش جهانی

هر چیزی یک قیمتی دارد طراحی لوگو یک حرفه است که وقت و سلیقه زیادی را می طلبد اما چگونه می شود طراحی خوش ذوق زمان گذاشته و یک لوگو طراحی کند اما با هزینه های کم در اینجا دو مسئله وجود دارد یا طراح طراحی نیست و خود را جای طراحی جا زده است و از طرح های دیگران کپی برداری می کند و یا لوگو لوگو ایی استاندارد نیست و یک طرح ساده را با توضیحاتی که از ذهن خود برای کارفرما بازگو می کند سعی در خوب جلوه دادن طرح می کند . جدید این مشکل لوگو های ارزان قیمتی که از این دو قاعده پیروی می کنند به سراسر اینترنت نفوذ کرده و با یک جستجوی ساده در گوگل تعداد لوگو های پنج دلاری را می توانیم مشاده کنیم که آمار زیادی از لوگو های غیر حرفه ایی را تشکیل می دهد ، طراحی لوگو آنچنان که نوجوانان تازه کاری که تازه با برنامه های گرافیکی آشنا شده اند فکر میکنند ساده نیست و نیاز به تجربه چندین ساله و حتی چندین دهه دارد اما متاسفانه ما تا با یک برنامه گرافیکی آشنا شده ایم و هنوز کمتر از یک سال هم نیست که کار طراحی میکنیم خود را جای یک طراح حرفه ایی جا می زنیم و شروع به طراحی آرم و لوگو های مبتدی می کنیم و بعضی از کارفرما ها که از این نکته مهم بی خبر هستند را به دردسر می اندازیم

طراحی لوگو ارزان اصولا توسط افرادی طراحی می شود که تخصصی در زمینه طراحی لوگو ندارند و در لیست خدمات آنها طراحی پوستر ، بنر ، لوگو و ... می بینید و در کنار کارهای دیگری که انجام می دهند از روی تفریح کار طراحی لوگو را هم به خیال خود انجام می دهند ، کار طراحی لوگو و آرم آخرین مرحله از کار یک طراح گرافیکی است که با نرم افزار های طراحی هم آشنا باشد ، لوگو آنلاین از سال 87 شروع به فعالیت در زمینه طراحی لوگو به صورت اختصاصی کرده است و در آن زمان وب سایت تخصصی ای در این زمینه وجود نداشت اما امروزه همه مدعی آن هستند که تجربه های آنها بالای ده سال است با کمی تامل و مشاهده نمونه کارها و سن وب سایت آنها می توان به ماهییت این نوشته های بی اساس پی برد


آمار های دروغین برای جذب مشتری در طراحی لوگو

اخیرا وب سایت هایی راه اندازی شده است که برای جلب مشتری آمارهای خنده آوری را می دهند این آمارها نشان دهنده به اصطلاح سابقه آنها در طراحی لوگو و تعداد کار های انجام شده را دارد و آمارهای دروغین و شعارهایی مثل اولین ، بهترین ، ارزان ترین و بزرگترین وب سایت تخصصی طراحی لوگو و آرم نمی دانند که مردم هوشیار هستند و با یک تحقیق ساده می توانند به دروغین بودن این شعارها پی ببرند و بیشتر همین اندک اعتماد مردم را هم از دست می دهند . سایت هایی که تا چند سال گذشته نشانی از آنها نبود امروزه با مدد تبلیغات ادعای اولین وب سایت طراحی لوگو را می کنند و یا تعداد صفحات سایت آنها کمتر از 100 عدد است و ادعای بزرگترین سایت طراحی آرم و لوگو را دارند و همینطور تعداد پروژه های طراحی لوگو امروز ترفندی برای نشان داده سن سایت و تعداد صفحات سایت را برای شما شرح می دهیم برای پی بردن به سن دامنه سایت می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات مربوطه از سن وب سایت آگاه شوید که چند سال است که سایت راه اندازی شده است

www.webconfs.com/domain-age.php

این افراد ادعاهای عجیب و غریب را برای سابقه کاری خود دارند و عددهای 10 12 15 سال را می دهند در صورتی که سن آنها به 30 هم نرسیده است و بالای 400 500 کار هم انجام داده اند با یک حساب سر انگشتی توهمات این افراد را می توانید بفهمید البته در صورتی می توان این ادعاهای بچگانه را قبول کرد نقاشی های دوران بچگیشان را به احتساب طراحی آرم و لوگو گذاشته باشند

لازم به ذکر است لوگو آنلاین دو سال اول کاری خود را در سایت Taskhir.com فعالیت کرده بعد از دو سال به راه اندازی وب سایت تخصصی طراحی لوگو روی آورد


هزینه واقعی طراحی لوگو چقدر است ؟

یکی از مهمترین سوالاتی که بعد از اینکه تصمیم به سفارش طراحی لوگو میدهیم برای ما پیش می آید هزینه و قیمت طراحی لوگو است با کمی تحقیق به قیمت هایی می توان دست یافت که اختلاف آنها با هم بسیار زیاد است و اصلا قابل مقایسه با هم نخواهد بود سوالی که پیش می آید چرا بعضی از سایت ها قیمت های پایینی دارند و دیگر سایت ها قیمت های نجومی کدام قیمت واقعی طراحی لوگو است و دلیل این اختلاف قیمت در چیست برای مشخص شدن قیمت و ارزش طراحی لوگو هر ساله انجمن گرافیک ایران لیستی از خدمات ارائه می دهد که قیمت واقعی طراحی لوگو و نشان هم در آن آمده است و بد نیست بدانید این قیمت بیشتر به قیمت های نجومی نزدیک تر است تا به لیست قیمت های ساخت آرم و لوگو در سایت های طراحی بنر ولی چون اکثر این سایت ها از تخصص لازم برخوردار نیستند و به این مسئله آگاهی ندارند چنین قیمت هایی را ارائه می دهند. اما امروزه افراد آگاهی لازم را پیدا کرده اند و می توانند تشخیص دهند که کدام سایت و طراح این قابلیت را دارد که می تواند مجری مناسبی برای طراحی آرم ، لوگو و نشان تجاری خود باشد با کمی تحقیق و دیدن نمونه کارها هزینه واقعی نمونه کارها را می توان تشخیص داد